NEW YORK!!!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu NEW YORK!!!!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu

NEW YORK!!!!!

Door: Jessica,Chantal,Tirza,Tamara

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Tirza, Tamara en Jessica

02 September 2009 | Verenigde Staten, New York

Daar zijn we dan.. in NEW YORK!!

Gisteren vlogen we om 17.00 vanuit Reykjavik naar New York.. dit keer hadden we een toestel met het nieuwe entertainment systeem, dus lekker veel films kijken en muziek luisteren!
Om 19.00 kwamen we aan op JFK airport. Toch wel spannend om Amerika binnen te gaan. Bij de douane worden allerlei vragen gesteld..vingerafdrukken worden genomen en er wordt een foto gemaakt! Maar we zeiden geen domme dingen.. dus we mochten het land binnen haha :P

Daar waren we dan!! Het was al wel donker om 20.00, dat waren we in IJsland niet gewend! Met een yellow cab zijn we naar ons hotel gegaan.
Ideaal in Amerika.. we konden zo een pizza op de hotelkamer laten bezorgen door de lokale Italiaan :P
Uiteindelijk gingen we dan toch maar lekker slapen in onze kingsize bedden!

Vanmorgen lag de krant al voor onze hotelkamer, wat een service!
Na het ontbijt hebben we de metro gepakt richting centrum.
Dan kom je midden op Times Square boven de grond, hoe indrukwekkend!!
Vanaf daar hebben we een hop on hop off tour genomen door Downtown Manhattan.
Dus eigenlijk... hebben we alles al gezien!! :P
We zijn natuurlijk nog even Macy's binnengegaan, het grootste warenhuis ter wereld met 18 verdiepingen!!
BIJNA alle verdiepingen hebben we nu verkend *kuch* ;)
We zagen er blijkbaar heel shopkundig uit, want ons werd zelfs nog om kledingadvies gevraagd door een medeklant! (Ons advies negeerde ze vervolgens volledig, maar dat terzijde :P)
Maar was heel gaaf om dit even te zien!

Morgen krijgen we een rondleiding op Bethel, en 's middags willen we richting Wall Street, Ground Zero en nemen we de ferry naar de Statue of Liberty!
Dus weer een leuke dag voor de boeg :)

We willen jullie in elk geval bedanken voor alle leuke reacties!!
Het is erg leuk om het allemaal te lezen :)

Liefs van ons allemaal!

  • 03 September 2009 - 05:47

    Harry:

    Zijn jullie ook op 11 September weer in New York? Gaan jullie dan ook de herdenking van 9/11 bekijken/bijwonen?

  • 03 September 2009 - 06:13

    Michaja:

    Leuk leuk leuk! :D En al(weer) zoveel gedaan op de 'eerste' dag, hè? Have fun de komende dagen!

    Groetjes,

    Michaja.

  • 03 September 2009 - 06:56

    Sasja:

    Wauw! Jullie houden het echt bij dit reisverslag, da's leuk! Dat jullie daar nog tijd voor hebben in dit moordende schema! Maar erg leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven hoor, ik ben helemaal niet jaloers! Nou, ik haal nog maar een kopje koffie en dan ga ik braaf weer achter mijn bureautje zitten waar ik de rest van de dag zal blijven, verstoten van daglicht en andere invloeden uit de buitenwereld.. het spannendste wat hier nog kan gebeuren is dat ik aangevallen wordt door de perforator, maar dat is al lang niet meer gebeurd! See you, x!

  • 03 September 2009 - 07:21

    Mapa V. Tirza:

    Ha meiden. Jullie taalge-bruik is sterk uitgebreid want (haha) is niet van de lucht. Zo- lang jullie goedlachs zijn gaat het wat ons betreft ook fijn. Bedankt voor de lieve groeten en wij wensen jullie graag een fijne voortzetting van de vakantie.

  • 03 September 2009 - 07:38

    Ramon:

    Nice! Daarop ben ik wel echt jaloers, NYC staat hoog op m'n wannago lijstje :-P
    Niet teveel pizza eten h, anders moet je bijbetalen voor het extra gewicht in het vliegtuig terug :-D

  • 03 September 2009 - 07:39

    Andrea:

    Hallo jullie 4 wat een leuk reisverslag maken jullie er van. nou geniet er nog lekker van ik lees alles wel wat jullie verder ondernemen.Gr andrea pm

  • 03 September 2009 - 08:07

    Joop & Willie:

    Welcome in Amerika.
    Iedereen valt jullie moordende tempo op, gaan jullie dat volhouden, of is er net als in de Tour de France nog ergens een rustdag gepland? Het klinkt allemaal super en we zijn blij dat jullie het erg naar de zin hebben. Doe Br. Pierce de groeten en vraag hem wanneer Armageddon komt, daar heb ik binnenkort een lezing over. Smakelijk ontbijt een prettige dag gewenst.

  • 03 September 2009 - 11:12

    Mark:

    Het lijkt mij handig om een paar dagen extra vakantie te nemen, dan kunnen jullie díe tijd gebruiken om het weblog bij te houden! :P maar vergeet ook niet te genieten hè!
    Die Blue Lagoon was trouwens mooi zeg!!
    En als jullie voor mij (naast die van Harry) nu ook een laptop kopen dan kun je misschien wel kwantum-kortig krijgen, scheelt allicht wat..
    Succes met die laatste verdiepingen en groetjes vanuit het vrij matige Nederland!

  • 03 September 2009 - 11:47

    André En Nicolette:

    Wat leuk! jullie reisverslag. Jullie moeten het ook voor jezelf goed bijhouden, met veel foto's (maar dat is Jessica wel toevertrouwd) want jullie weten zo over een week al niet meer wat je deze week allemaal heb gezien. (Het voordeel is dat je dan de vakantie thuis op de bank over kan doen.) Ook nog even gewoon rondslenteren hè, in de buurt van en vooral ín Central park en het Plaza hotel.
    Veel plezier verder!!!
    liefs van ons

  • 03 September 2009 - 12:46

    Wout En Adrie De J.:

    wat een uitzonderlijke belevenis! En kennelijk hebben jullie een heel progamma samengesteld,want alles loopt zo te lezen op rolletjes. (gaan jullie nog rolschaatsen?)We wensen jullie nog heel veel plezier samen en wees voorzichtig.We lezen jllie verslagen met genoegen!

  • 03 September 2009 - 13:14

    Harry:

    Ik ben het niet vaak met Mark eens maar, in het geval van die REUZE kwantum-korting vind ik het prima dat jullie OOK voor Markje een laptop meenemen. Het scheelt wellicht dat de Euro zo sterk is t.o.v. de Dollar.
    Nog veel plezier en denk aan ons als jullie zo veeeeeeel lol hebben!

  • 03 September 2009 - 15:22

    Paulina:

    Zo daar zit je dan op je werk deze schandelijke verslagen te lezen... Heb op mn telefoon het weerbericht van NY ingesteld... en dat ziet er ook al zo goed uit!! Wat een mazzel weer.
    Ben heel benieuwd hoe het op Bethel is.
    Dit is wel een aparte week om in NY te zijn ivm 11-09 en de 400jaar betrekkingen met NL. Wie weet zien jullie Maxima en PWA nog ;-)
    Veel plezier!!!

    xxplien

  • 03 September 2009 - 15:22

    Sven En Denise:

    OOOH New York...helemaal geweldig he! Als ik dat zo lees krijg ik ook al helemaal zin in een city trip haha. Heerlijk he macy's..daar kun je echt oneindig shoppen :p veel plezier op bethel etc! xx Denise

  • 03 September 2009 - 15:34

    Annemiek:

    Heerlijk! Zo klinkt jullie reis! Hier mis je niks behalve regen, wind, STORM en nog wat regen en wind.. Meiden veel plezier.. Enne Sas, voorzichtig met die perforator! Misschien kan je nietmachine je verdedigen?!

    Liefs

  • 03 September 2009 - 16:13

    Rob En Astrid:

    Hé meiden !
    Toen ik het las over het grote warenhuis Macy's, deed me dat denken aan voorvallen met Becky Bloomwood ! Ha, ha!
    En wat een luxe hé?, krantje voor de deur, toe maar!Geniet er maar lekker van !Ja, het is wel wennen dat het al om 20.00 uur 's avonds al donker is, maar fijn om te horen dat jullie dan proberen om weer terug in het hotel te zijn, verstandig hoor !
    Wij wensen jullie 4 nog heel veel plezier !
    Veel liefs van ons !

  • 03 September 2009 - 16:40

    Eefje:

    Hey ladies!!

    Klinkt goed al die verhalen van jullie. Ik ben jaloers haha.. Mooie foto's ook allemaal. Na de vakantie spreken we gauw af, dan kunnen we vakantie verhalen en foto's uitwisselen ;)!!
    Hoeveel dagen blijven jullie eigenlijk nog in New York?

    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!

    xxx liefs Eef

  • 03 September 2009 - 17:19

    Marly:

    Hallo Tirza en andere meiden.

    Wat geweldig allemaal! Heel erg leuk om al jullie verhalen te lezen. Lijkt me allemaal ook wel super. Maar helaas. Nog heel veel plezier met wat jullie allemaal nog gaan doen. Geniet er in ieder geval van! En blijven schrijven want het is echt erg leuk om alles te lezen!

    Groetjes Marly

  • 03 September 2009 - 17:24

    Sandra:

    Heey Meiden,

    Gaaf hoor!! Zo te zien hebben jullie geen last van een jetlag want jullie reisschema liegt er niet om. Nog heel veel plezier!!!

    Liefs San

  • 03 September 2009 - 18:29

    Michael:

    Super die verhalen. Mark en Harry maken het jullie wel lastig he. Daarom heb ik het type laptop even uigezocht die ik graag wil hebben.De MSI EX720-049. scheelt jullie weer tijd in de winkel, want tijd hebben jullie, zo te horen, niet te veel. Grtz

  • 03 September 2009 - 18:38

    Mariska Jager:

    Hee meiden!

    Nou, zo te lezen vermaken jullie je prima! Hartstikke leuk om het verslag te lezen. Vooral zo doorgaan ;)

    Liefs ikke.

  • 03 September 2009 - 18:57

    Pascal:

    Veel foto's maken kunnen we als jullie terug zijn een amerika/cuba avond houden

  • 03 September 2009 - 21:11

    Mark:

    Doe mij dezelfde laptop dan maar als michael.. ik ben niet zo moeilijk. En eventueel, als het heel moeilijk te krijgen is daar, dan mogen jullie hem ook wel in Nederland kopen hoor! Dan gaat de lol van het "vakantiecadeau" er wel een beetje vanaf, maar dan heb ik in iedergeval de laptop nog!En voor die foto's, maak wel een mooie selectie, anders kom ik er niet door ;)
    Goede nachtrusten pakken, dan kan je elke dag weer knallen!!

  • 04 September 2009 - 06:57

    Hadassa:

    Wat ben ik jaloers zeg 18 verdiepingen om te winkelen! Dat wil je toch niet missen (ik dus wel)Toch verrassend dat ze jullie in Amerika hebben binnen gelaten. Groetjes en knuffel.

  • 04 September 2009 - 06:59

    Harry:

    Hallo Meiden,

    Jullie weten dat ik mijn neefjes alles gun maar, ik denk ook dat shoppen voor 3 laptops vermoeiend en tijdrovend zal zijn en jullie hebben druk zat! De laptop was ook maar een suggestie en geen absoluut MUST. Misschien is het handiger om gewoon de Chevrolet Trailblazer voor mij mee te nemen. Het past waarschijnlijk niet in de handbagage maar Tamara had beloofd dat zij er iets voor zou regelen. Bij voorbaat dank, hé Tamara.

    Nog veel plezier ;)

    Groetjes uit de donkere (eeuwen) Nederland.

  • 04 September 2009 - 10:22

    Wies:

    ha dames, zo te lezen vermaken jullie je hardstikke goed. Leuk reisverslag! Hier is het wat herfstig, niet veel te beleven. We kijken uit naar jullie nieuwste update..

  • 04 September 2009 - 10:54

    Mark:

    Harry spreekt voor zichzelf, laat dat even duidelijk zijn!
    Die Chevrolet Trailblazer kun je toch niet door 3en delen!? Dus dat lijkt mij niet zo'n slimme opmerking (tenzij jullie die van die auto's kunnen regelen, dan heb ik niks gezegd). Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen, ik zeg hoogste tijd voor een update :)

    Groetjes de wannahave-laptop-gast!

  • 04 September 2009 - 11:00

    Sasja:

    @Annemiek: nee aan die nietmachine heb ik niets, oud beestje dat erop zit te wachten om te worden bijgezet in het "ouderwetsche kantoorartikelenmuseum". Gelukkig voor mij hield de perforator zich koest. Overigens gebeurde er wel iets anders spannends, er vloog een duif tegen het raam.... DOOD! Echt zielig want het was nog een jong dier en van een hele mooie kleur grijs. De uitvaart was bijzonder snel voorbij (de familie van MJ had er wat van kunnen leren) maar het was een mooi en plechtig moment... al vraag ik me af of we de AGF kliko voor de gelegenheid niet wat hadden moeten pimpen met lelietjes van dalen en andere grafbloemen... Nou ja enfin, SORRY VOOR HET VERVUILEN VAN JULLIE GASTENBOEK! x Sasja
    PS: laptop lijkt me ook wel wat, jullie kunnen eventueel ook een zeecontainer laten verschepen en zodoende nog meer kwantumkorting pakken.

  • 04 September 2009 - 11:56

    Esther:

    Dag meiden,
    We gunnen het jullie dat je het zo gezellig hebt. Laat je lekker in de watten leggen, je betaald er uitein....och wat nederlands.
    Sorry dat ik zulke jongens heb. k Zal ze proberen bij te spijkeren voor jullie terug zijn.
    O ja Chantal: ik kan je mms niet openen. Sorry maar dan weet je dat. Kost je onnodig geld.
    Heel veel liefs allemaal en we houden jullie met veel plezier bij.
    Kusjes Esther

  • 04 September 2009 - 15:29

    Annelies:

    Super, lekker genieten daar he! Zoiets maak je niet vaak mee. K zou zo het vliegtuig pakken en jullie opzoeken maar sfeer snuiven doe ik wel als jullie weer terug zijn. Ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie foto's en verhalen. Heel veel liefs, Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

IJsland en Amerika

Recente Reisverslagen:

18 September 2009

En..toen was het alweer bijna voorbij!

15 September 2009

Van waterval tot president....

09 September 2009

Van Boston naar Canada!!!

04 September 2009

New York...en verder!

02 September 2009

NEW YORK!!!!!
Chantal, Tirza, Tamara en Jessica

Actief sinds 07 Aug. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10479

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2009 - 20 September 2009

IJsland en Amerika

Landen bezocht: