Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu Dag 2 & 3 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu

Dag 2 & 3

Door: Jessica,Chantal,Tirza,Tamara

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Tirza, Tamara en Jessica

31 Augustus 2009 | IJsland, Reykjavik

Op dag 2 stond de walvissafari op de planning. Om 13.00uur vertrokken we vanuit de haven, we zouden zo'n 30-40 minuten moeten varen voordat we op open zee zouden zijn en walvissen zouden kunnen spotten. Aan boord konden we speciale overalls krijgen tegen de kou/wind/water, wat later geen overbodige luxe bleek te zijn. Het eerste dier dat we tegen kwamen was een kwal! :p haha

Na ongeveer een kwartiertje varen kwamen we de eerste walvisachtigen tegen, de bruinvis (harbour porpoises). We moesten goed kijken, want het waren erg schuwe dieren. Ondertussen kregen we een paar tips waaraan we eventueel zouden kunnen zien dat er een walvis zou kunnen zijn. Het werd veel turen!! Heeeeeeeeel veel turen! En toen, heel plots, schreeuwden we alle vier dat we er een zagen! Het was een Minke Whale. Helaas is het ook de enige geweest die we gezien hebben... Maar al met al was het erg mooi om deze tour op open zee te hebben meegemaakt.

Na dit avontuur stapten we in de auto naar Krysuvik. Hier waren een aantal zwavelbronnen. De geur die wij hier tegenkwamen was echt ON-BESCHRIJVELIJK GOOR!!!!!! Rotte eieren zijn er niks bij! Daarna de terugtocht richting Reykjavik over Gravelpaden, erg leuk met een Subaru Legacy ;)

En dan nu dag 3! Vandaag stond Pingvellier, Geysir en Gullfoss op het programma. Pingvellier is een national park hier en is zo'n 1300 km2 groot! Onwijs mooi en heeeel erg stil.

In Geysir staan een aantal geisers. Geysir zelf is sinds 2000 niet meer actief geweest en schijnt ook alleen actief te zijn wanneer er een aardbeving is. Gelukkig was de Stokkur er nog, deze was vrij actief! Erg mooi om te zien hoe er ineens zo'n stoot water uit de grond komt!

Op naar Gullfoss, de waterval. Je komt aanrijden en iedereen schreeuwt dat we naar rechts moeten... Niks te zien vanaf de weg, en toch allemaal mensen! Maar even raam open doen, misschien kunnen we em horen.... JA! Wat we hier te zien kregen was echt indrukwekkend!...

We gaan zo proberen wat foto's online te krijgen, we hopen dat het lukt!

Vanavond is onze laatste avond in IJsland en in dit supermooie appartement. Morgen vliegen we om 17.00uur naar New-York, dat is 19.00uur jullie tijd. We hopen jullie weer zo snel mogelijk een update te kunnen geven......

Liefs ons

PS: De foto's staan inmiddels ook op de site! Het is gelukt!

• 31 Augustus 2009 - 19:06

Krista:

Klinkt allemaal erg mooi. zaten jullie dan met verrekijkertjes over de railing te turen? Niet overboord gevallen dus. Goede reis morgen. ik zie nu nog geen fot's moet ik aannemen dat het dan niet gelukt is of jullie nog bezig zijn?? Liefs
    krista en Benjamin

• 31 Augustus 2009 - 19:34

Mapa VanTirza:

Wij zijn erg gelukkig met jullie verslagen!!!!!
    Graag tot het laatst volhouden, alhoewel dat wel eens moeilijk zal zijn. Elke poging wordt gewaardeerd.
    Veel liefs aan ALLE Grieten van ons.

• 31 Augustus 2009 - 19:57

Ramon:

Sweet! Da's wel mooi...dat toeren met die Legacy dan :P

• 31 Augustus 2009 - 20:09

Michel Rikkelman:

Hoi Dames,

Nou goed om te lezen dat IJsland indruk maakt. Ik had eigenlijk niet anders verwacht. Dat wordt vast indrukken verwerken tijdens jullie vliegreis van morgen. Zorg dat je veilig aan komt. Groetjes!!!

• 31 Augustus 2009 - 20:17

Jessica:

We hebben geprobeerd foto's te plaatsen, maar wil nog niet helemaal lukken (=helemaal niet). We gaan nu eerst eten en proberen het later nog wel!!

Greetz vanuit IJsland!!!!

• 31 Augustus 2009 - 20:31

Paulina:

Heej girlz!

Hahaha ik kan bijna die zwavel lucht ruiken ;-) Echt goor!
    Ik had gister nog berichtje geplaatst, maar is ook niet goed gegaan zie ik.
    Morgen... New York!! Ben heel benieuwd wat jullie daarvan vinden. Slaap lekker alvast ookal is het bij jullie nog maar 20.30.
    xxplien

• 31 Augustus 2009 - 21:06

Hadassa:

Zo te lezen hebben jullie het bere-druk. Jullie zullen met een bezemwagen van het vliegveld gehaald moeten worden, want als jullie dit tempo aanhouden dan kunnen we jullie aan het eind van de vakantie opvegen. Lekker slapen en een goede vlucht morgen.

• 31 Augustus 2009 - 23:35

J, T, T En C:

HET IS GELUKT MET DE FOTO'S, ZE STAAN EROP!!!!!!!!!!!!

• 01 September 2009 - 07:40

Rolinda:

Jongens, die Gullfoss: WOW !!!!

• 01 September 2009 - 09:56

Esther:

Bedankt voor deze twee dagen. Leuk. Alhoewel ik me niet kan voorstellen dat het in Pingvellier STIL was...Goede vlucht en we horen graag weer van jullie.
    Lfs Esther

• 01 September 2009 - 11:42

Magnolia:

WAUW!! helemaal geweldig! Die foto Gullfoss waterval. Ben benieuwd naar de volgende foto's!

X Magnolia

• 01 September 2009 - 13:04

Grada Cuny:

Ziet er allemaal geweldig uit heel indrukwekkend en de lucht ja ik ken die lucht vreselijk maar hoort bij de vulkanen maar intussen zijn jullie denk ik al weer aan het inpakken om naar Amerika te vliegen.Heel veel plezier en een goede vlucht naar de VS liefs Grada

• 01 September 2009 - 17:55

Joop& Willie:

De foto's laten zien dat het erg mooi is op IJsland. Na een goede vlucht zien we uit naar jullie volgende presentatie.

groetjes joop&willie

• 01 September 2009 - 19:55

Monique:

Leuk hoor, en nu in het vliegtuig, op weg naar de "big apple" ben benieuwd naar het verdere verslag.

Liefs ons

• 02 September 2009 - 08:15

Abby & Joke:

Wat een belevenis meiden!
    Ondanks de stank zagen we
    jullie genieten!!!
    Blijf dit de hele reis verder doen, wees lief voor elkaar dan blijft de stemming erin.
    Veel plezier in New York
    en groetjes van ons
    Abby & Joke

• 02 September 2009 - 17:27

Hadassa:

Leuk dat het is gelukt om de foto's te plaatsen. Fijn dat jullie goed zijn aangekomen in Amerika! We blijven jullie volgen.