Van waterval tot president.... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu Van waterval tot president.... - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Chantal, Tirza, Tamara en Jessica - WaarBenJij.nu

Van waterval tot president....

Door: Jessica,Chantal,Tirza,Tamara

Blijf op de hoogte en volg Chantal, Tirza, Tamara en Jessica

15 September 2009 | Verenigde Staten, Boston

Zoooo, daar zijn we dan weer! We zijn ff een paar dagen van de wereld afgesloten geweest, maar nu weer op en top aanwezig! We waren gebleven bij vorige week donderdag...

Donderdag was dus onze shoppingdag in Toronto. 's Ochtends eerst naar de CN-tower geweest, vanuit hier kun je over heel Toronto heen kijken. Ze hadden zelfs een glazen vloer op 320 meter ofzo, dat was wel ff eng. Maar uitzicht was verder geweldig!
Hierna zijn we richting een winkelcentrum geweest waar een winkelcentrum in Nederland NIETS bij is! 285 winkels stonden voor ons klaar, EINDELIJK een plek waar we met ons geld konden smijten! En dit keer zijn we ook daadwerkelijk allemaal geslaagd!
Toronto had ook nog filmfestival die week, maar we hebben helaas geen bekenden gezien :(

Vrijdagochtend gingen we op weg naar de Niagara Falls. Daar aangekomen hadden we eerst niet door dat we er al waren, maar het was toch echt zo! Erg mooi om te zien, maar het viel een beetje tegen in vergelijking met de Gulfoss in IJsland. Het is zo commercieel allemaal bij de NF, je mocht niet dichtbij komen, in tegenstelling tot de Gulfoss.

Hierna doorrijden en we kwamen uit in Grove City, USA. Nog een leuk detail: bij de grensovergang van Canada naar USA maakten we een nogal grote blooper, maar desondanks mochten we toch naar binnen! Hahaha

Zaterdag kwamen we aan in Shenandoah national park. Hier verbleven we 2 nachten. We reden nog geen half uur in het park richting een accomodatie of wat zagen wij in de bossen: EEN ZWARTE BEER!!! Echt zo onwijs gaaf! In het park lopen er iets van 300 tot 500 rond.
De volgende dag stond een ritje per paard op het schema. Uiteraard hadden Jessica en Chantal natuurlijk weer de meest eigenwijze en eigen wil hebbende paarden van de groep! Er werd nog maar net gezegd dat als een paard stil stond, hij meestal zn behoefte kwijt moest, of Jessica's paard stond al stil! Nog geen seconden later stond ook die van Chantal stil! Chantal's paard vond het ook erg leuk om spontaan in de draf te schieten, waarna die van Jessica meteen met 3 gangen versnelde erachter aan! Chantal's paar ging Jessica's paard niet snel genoeg, en gaf hem af en toe een flinke duw van achter! Waarop Chantal's paard kennelijk dacht, dit ga ik hem snel afleren... En wat gebeurde er: SCHETEN!!!! Echt ongeloofelijk hard, want zelfs de gids die voorop reed kon het horen, en stinken(!!) en kennelijk was het dit paard eigen. Jessica en ik lagen volledig in een deuk! Tranen met tuiten! Nadat onze paarden nog een aantal keer in draf schoten, waren we dan weer terug bij de stallen! Wat een super ervaring was dit!

Na dit avontuur stapten we in de auto om het park verder te verkennen. We hebben nog weer 2 zwarte beren gezien, waarvan 1 op nog geen meter afstand. Ook hebben we een baby beertje gezien, alleen deze was aangereden en lag dood op de weg. We hebben dit meteen gemeld bij het eerste beste huisje dat we tegen kwamen en die zou de ranger bellen. We zaten nog geen 10 minuten weer in de auto of we zagen een hond los op de weg lopen! Geen mens in de buurt, wel een auto en ook daar zat niemand in. Hond liep beetje angstig rond. We zijn gestopt en samen met iemand anders (die bij het park bleek te werken) hebben we de hond gerust gesteld en de vrouw van het park heeft hem meegenomen in de auto. Hoe het is afgelopen geen idee!

En dan nu de maandag... Toen stond Washington op het schema! We zijn naar 2 musea's geweest, air & space en natural history.
We zijn nog ff langs het Capitool gelopen en langs Washington monument en gingen toen richting het Witte Huis. En wat ons daar stond te wachten......
Onderweg die kant op zagen we al boven op het dak van een gebouw 2 mensjes staan, dit bleken sluipschutters te zijn. Aangekomen bij de straat van het Witte Huis zien we dat deze volledig afgezet is! Overal beveiliging en politie. Ook op het dak van het WH staan sluipschutters! Niemand die weet wat er aan de hand is.... En toen ineens hoorden we 3 helikopters aankomen! Was net alsof we in een film zaten. 3 helikopters van de USA air force. En wie zat er in 1 van die helikopters en landde net op dat moment in de tuin van het WH... PRESIDENT OBAMA!!!!!! Alles staat natuurlijk op film en foto voor degenen die het niet geloven! :p

Vanavond zijn we weer aangekomen in Boston. Hier gaan we morgen nogmaals de whale watch proberen(we hebben een tegoedbon van de vorige keer) nu maar hopen dat we echt walvissen gaan zien!

Donderdag moeten we weer in NY zijn om de auto in te leveren. Zaterdag vliegen we om 20.35 via IJsland weer naar huis. Zondag om 12.55 zullen we landen op Schiphol(als het goed is)

ZUCHT!!! Dit was het dan weer! Sorry voor het immense verhaal, maar het was niet meer samen te vatten dan dit hahahaha

See you soon!!!

• 16 September 2009 - 01:28

Jessica:

Haha je kunt iig niet zeggen dat Chantal niet uitgebreid is geweest..gheghe :P

• 16 September 2009 - 11:00

Esther:

Nou dat was weer veel beleefd in een kleine week. Jullie leven nu echt in de "laatste dagen". Denk daar maar niet te veel aan, anders ben je alleen maar bezig met de terugreis. Geniet, geniet en geniet.Tot gauw en een dikke kus.
    Esther

• 16 September 2009 - 11:08

Rob&Astrid Stronks:

Hé, meiden ! Leuk weer jullie verslag, nu ben ik toch wel benieuwd wat voor een blooper jullie gemaakt hebben,ha,ha ! Tja, en dat van die paarden ! Ik kan me jullie precies zo voorstellen, helemaal in een deuk, zou ik ook hebben !We hopen dat jullie vandaag inderdaad een walvis kunnen spotten, veel succes !
    Veel liefs van ons !

• 16 September 2009 - 12:44

Raph:

Tjonge ben je in het Amerikaanse bos, kom je Michael tegen. Man, hij is ook overal.

Fijne trip nog. Neem een hot-dog voor me mee!

• 16 September 2009 - 13:15

Hadassa:

Zo weer heel wat meegemaakt zeg!Fijn dat jullie toch nog geslaagd zijn met het shoppen, wat had je anders met je geld moeten doen?Hadden jullie het Witte Huis gemeld dat jullie eraan kwamen, gezien al de beveiliging?Geniet nog van de overgebleven tijd en alvast een goede reis terug (nog niet teveel aan denken hoor).Niet teveel kilootjes in de bagage he.

• 16 September 2009 - 14:27

Jolien:

Heey meiden,

Leuk om jullie verhalen te lezen :-).

Even een opmerking:
    Er wordt vermeld dat jullie zaterdag om 21:00u vliegen, dat is incorrect !! 20:35u vertrekt jullie plane (volgens de planning van nu).

Misschien weten jullie dit ook wel maar... je weet maar nooit :-).

Groetjes Jolien

• 16 September 2009 - 14:49

Jeroen:

Weer een hoop mee gemaakt, zo te lezen. Gaaf zeg!

• 16 September 2009 - 19:47

Lilian:

Ik ben heel benieuwd naar de film en fotos. geniet nog deze laatste dagen. liefs van ons.

• 17 September 2009 - 03:00

Jessica:

@ Jolien: haha we wisten het eigenlijk wel.. maar niet echt goed opgelet :P
    We zullen zorgen dat we op tijd in het vliegtuig zitten ;)
    Verder dus nog geen schemawijzigingen gehad dus? Mooi!!

Bedankt iedereen weer voor de reacties!!

Vandaag helaas geen walvissen kunnen spotten.. de boot vertrok niet ivm de harde wind! Maar wel weer ff kunnen shoppen ;)

En nu zitten we alweer vlak boven New York.. dus morgen en overmorgen weer de Big Apple in!! :D

• 17 September 2009 - 10:04

Duncan (Pa):

Nu zeg! Wat en verhaal! Ik geloof dat jullie een boek moeten schrijven!
    Trouwens dat gedoe over vertrektijden hebben we wel door…straks komt de mededeling: “Oeps! Vliegtuig gemist, jammer dan, we moeten hier blijven”.

• 17 September 2009 - 12:14

Denise:

Zozo president Obama gezien...ben benieuwd naar de fotos haha..Ik ben nu trouwens wel een beetje benieuwd naar jullie blooper!En dat verhaal over die paarden...khb wel ff heel hard gelachen :D. Nou nog heel veel plezier de laatste paar daagjes en kom veilig weer terug gevlogen!

xx Denise

• 17 September 2009 - 12:51

Pitrosina:

Hey Dames!

Wat een verhaal toch weer! hehe. Ik ben, denk ik zoals de meesten, wel heel nieuwschierig wat jullie blooper nu eigenlijk was!

Nou geniet nog van de laatste daagjes voordat jullie weten zijn jullie al weer in Nederland!

groetjes,
    Pitrosina

• 17 September 2009 - 18:45

Suzan:

Hé there!! Schandalig...jullie supertrip zit er bijna op en ik lees vandaag pas (wel in 1x natuurlijk) de heerlijke verhalen. Zo te horen echt voor herhaling vatbaar, maar dan andere oorden! Erg leuk om een beetje mee te genieten...jullie paardenverhaal is toch echt mijn favoriet :D Geniet nog van jullie laatste echte hele dag NY!! Liefs uit HighSand

• 18 September 2009 - 11:42

Michaja:

Dat wordt nog wat op het vliegveld na al dat geshop! :P

Erg leuk verhaal weer! Heb 't beetje laat gelezen :$

Groet'n! Gaaitje

• 18 September 2009 - 17:58

Michel En Eunice :

Meiden de laatse avond geniet ervan! Ik hoor dat jullie het leuk afsluiten op broadway! Prettige vlucht en tot over een paar dagen.

• 18 September 2009 - 18:00

Joke De Haas:

nou nou wat een belevenis Fantastisch. Jullie raken straks niet uitgepraat. en inderdaad ook nog de foto's ik ben benieuwd.Het schiet al op jullie blijven genieten maar wij kijken wel weer naar jullie uit. Nog fijne dagen en een goeie reis. Tot gauw. lieve gr ons 3tjes

• 18 September 2009 - 19:31

Mapa V. T.:

Lieve stukjes, 18/09/09
    Weer geweldig van jullie avonturen te lezen. Het zijn echte avonturen! Ons avontuur hebben we nog te goed wanneer jullie weer veilig weer thuis zijn. Paardrijden is zeker de moeite waard, maar de paarden moeten jullie leren kennen of jullie de paarden. Maar dat is het uitzoeken nog waard. Jullie tijd kort behoorlijk in, maar gezien wat jullie beleefd hebben, blijft er nog veel, heel veel over om terug te blikken. Nog een hele fijne terugreis gewenst en we zien uit naar jullie arrive. Veel liefs van Mapa. v. T.